Czym jest EMS, czyli elektrostymulacja mięśniowa?

  • Data: 2019-07-30 11:35:19
  • Kategoria:
Czym jest EMS, czyli elektrostymulacja mięśniowa?

Trening EMS pobudza mięśnie do pracy za pomocą elektrostymulacji. Trening z elektrostymulatorem poprawia kondycję oraz pomaga zrzucić zbędne kilogramy. To wszystko jest możliwe w krótszym czasie niż za pomocą tradycyjnych ćwiczeń. Zapraszam do zapoznania się z przebiegiem, zaletami,  możliwymi efektami ćwiczeń EMS oraz ewentualnymi przeciwwskazaniami.

 

Na czym polega trening EMS?

Zanim zaczniemy trening EMS, musimy wykonać analizę składu ciała, aby trener mógł dobrać odpowiednie ćwiczenia. Zazwyczaj są one dopasowane do kondycji i celów treningowych. Po wykonaniu powyższych badań oraz wywiadu na temat celów, możliwości trener zakłada nam specjalną kamizelkę, pas biodrowy, opaski na uda i ramiona. Do nich przyczepia elektrody. W tym stroju wykonujemy wszystkie ćwiczenia, które przygotował dla nas trener. Impulsy elektryczne wspomagają pracę mózgu, a on wysyła je do neuronów w mięśniach, które są aktywowane do pracy.

Zalety elektrostymulacji mięśniowej.

Z pewnością do najważniejszych zalet treningu EMS należy krótki czas trwania oraz szybkie, zauważalne efekty. Ćwiczenia EMS wykonujemy jedynie przez 20 minut i nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywać je raz w tygodniu. Trening EMS pobudza 150 razy więcej skurczów mięśni niż tradycyjny trening. Tym sposobem możemy spalić więcej kalorii niż w przypadku tradycyjnego wysiłku.

Kolejnym plusem treningu EMS jest to, że wykonujemy najczęściej podstawowe ćwiczenia. One są nie tylko łatwe do wykonywania, ale także nie są obarczone ryzykiem kontuzji. Ponadto każdy trening wykonujemy pod okiem instruktora, który dba o nasze bezpieczeństwo oraz kontroluje przebieg ćwiczeń.
Według badań trening EMS zwiększa siłę o 30%, a wytrzymałość nawet o 180%. Ponadto wzmacnia mięśnie głębokie oraz poprawia ich czucie.
Warto wiedzieć, że trening EMS przeznaczony jest dla osób, które już wcześniej ćwiczyły, ale także dla tych, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem.

Efekty treningów EMS

Rezultaty treningów EMS zauważymy po 4 tygodniach regularnych ćwiczeń, a pierwsze efekty pojawią się już po pierwszym spotkaniu. Do głównych efektów EMS możemy zaliczyć poprawę kondycji, redukcję tkanki tłuszczowej, większą wytrzymałość mięśni, redukcję cellulitu, jędrniejszą skórę i inne.

Przeciwwskazania do treningów EMS.

Trening EMS ogólnie jest bezpieczny, ale z tej aktywności fizycznej nie powinny korzystać kobiety w ciąży, osoby ze sztucznymi rozrusznikami serca, chory na nadciśnienie, padaczkę, cukrzycę, miażdżycę.
Jeżeli nie mamy przeciwwskazań do wykonywania treningów EMS, a zależy nam na szybkiej i skutecznej redukcji zbędnych kilogramów, warto skorzystać z tej nowoczesnej metody. Na efekty nie trzeba czekać długo, dzięki czemu zyskamy dodatkową motywację do regularnej aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

Tagi:

Zostaw ocenę:

Ocena: 5.00/5 (1 glos(-ów))

Zamknij Power CampWięcej

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie!

Rozumiem