Trening funkcjonalny

  • Data: 2019-09-17 11:20:53
  • Kategoria:
Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny to nowa forma podejścia do ćwiczeń sportowych, która zyskuje coraz większą popularność. Polecany jest osobom, które w treningu dążą do wszechstronnego wzmocnienia mięśni bez rozbudowy ich masy. Opiera się on na imitacji ruchów wykonywanych przy codziennych czynnościach, przy czym ruchy te wykonywane są wielokrotnie i w szybkim tempie. Jakie efekty daje trening funkcjonalny?

Na czym polega trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny znacznie różni się od tradycyjnego treningu na siłowni. Trening siłowy skupia się na wzmocnieniu i rozbudowie poszczególnych grup mięśni, co skutkuje tym, że ćwiczone mięśnie nie są trenowane do współpracy z pozostałymi. W wyniku tego, z pozoru wyćwiczone osoby mogą mieć problemy z wykonywaniem różnych czynności, które wymagają angażowania wielu grup mięśni jednocześnie. Integracji mięśni służy właśnie trening funkcjonalny. W ramach ćwiczeń naśladujemy ruchy wykonywane przy zwykłych, codziennych czynnościach, takie jak podnoszenie ciężkich przedmiotów, unoszenie ich, sięganie po coś co znajduje się na wysokości czy wskakiwanie na schody. 

Jak przebiega trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny należy do męczących rodzajów treningów. Ćwiczenia wykonywane są w bardzo szybkim tempie. Trenerzy personalni polecają ćwiczenie w seriach po 45 bądź 90 sekund. Na każdą serię przypada jeden rodzaj ćwiczenia. Po skończonej serii natychmiast przechodzimy do kolejnej. Każda seria powinna angażować inną partię mięśni, np. mięśnie ramion, mięśnie brzucha czy mięśnie nóg. 

Trening funkcjonalny dla początkujących może być trudny do opanowania. Dlatego też najlepiej poszukać dostępnych w okolicy miejsc do prowadzenia treningów personalnych. Jeśli mieszkamy w większym mieście, np. w Warszawie, trenerów indywidualnych znajdziemy bez problemu po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „indywidualny trener warszawa” lub „trenerzy personalni warszawa”. Oprócz możliwości indywidualnych treningów wiele ośrodków oferuje treningi grupowe czy też treningi dla firm.  

Efekty treningu funkcjonalnego

Trening funkcjonalny posiada wiele zalet. Wśród nich wymienia się:

  • lepszą koordynację ciała poprzez zwiększenie świadomości swojego ciała,
  • większą gibkość ciała,
  • zmniejszenie ryzyka urazów przy wykonywaniu codziennych aktywności ruchowych,
  • zwiększenie wydolności organizmu, dzięki szybkiemu tempu ćwiczeń,
  • poprawa krążenia krwi.

Trening funkcjonalny charakteryzuje się także tym, że wzmacnia zaniedbywane często partie mięśni głębokich, które odpowiedzialne są za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała i zapobieganie bólom kręgosłupa. Pod tym względem trening funkcjonalny stanowi doskonałą alternatywę dla elektrostymulacji mięśni (treningi EMS), która również nastawiona jest na mięśnie głębokie.

Warto zatem urozmaicić swój trening wprowadzając do niego trening funkcjonalny. Trening pod okiem profesjonalnego trenera personalnego umożliwi dobranie odpowiednich ćwiczeń i naukę ich wykonywania, dzięki czemu trening wykaże dużą skuteczność.

Tagi:

Zostaw ocenę:

Ocena: 5.00/5 (1 glos(-ów))

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie!

Rozumiem