Trening interwałowy

  • Data: 2019-09-17 11:37:36
  • Kategoria:
Trening interwałowy

Trening interwałowy 

Dla osób żądnych szybkich efektów treningu, trening interwałowy wydaje się być dobrym wariantem ćwiczeń. Pozwala on na spalenie tkanki tłuszczowej w maksymalnie krótkim czasie. Skuteczność treningu interwałowego porównywana jest do skuteczności treningów opartych o elektrostymulację mięśni. Bywa też określana jako trzykrotnie większa w porównaniu do wykonywanych w jednostajnym tempie ćwiczeń kardio. Jak uprawiać trening interwałowy?

Na czym polega trening interwałowy?

Podczas częstego ruszania i zatrzymywania samochodu, jego spalanie benzyny jest większe niż w czasie płynnej jazdy. Na tej samej zasadzie opiera się trening interwałowy, z tą różnicą, że spalane są w nim kalorie. Idea treningu interwałowego opiera się na zmiennej intensywności ćwiczeń. Krótsze okresy intensywnego wysiłku występują na zmianę z długimi okresami, w których poziom wysiłku jest umiarkowany. Nazwa treningu pochodzi od interwału, czyli czasu, w którym ćwiczenie wykonywane jest z wysoką, a później średnią częstotliwością. 

Jak przebiega trening interwałowy?

Pojedynczy trening interwałowy zajmuje 20-40 minut. Składa się on z 4 faz:

  • faza rozgrzewki,

  • faza, w której wykonywana jest określona ilość interwałów,

  • faza rozciągania,

  • faza schładzania.

Ilość interwałów zależy od stopnia zaawansowania ćwiczącego. Trening interwałowy dopuszcza różne rodzaje aktywności. Ćwiczący może wykonywać pompki, przysiady, może także biegać, skakać na skakance czy jeździć na rowerze. Trening interwałowy cechuje się tym, że jest stosunkowo wysoce obciążający dla organizmu. Z tego względu nie poleca się go osobom, które nie uprawiały wcześniej żadnego sportu. Trening interwałowy dobrze jest rozpocząć pod okiem indywidualnego trenera. Należy sprawdzić, gdzie w pobliżu znajduje się miejsce do prowadzenia treningów personalnych. W dużych miastach, takich jak Warszawa, trenerzy personalni, którzy wtajemniczą nas w zasady treningu interwałowego, są na wyciągnięcie ręki. Jeśli nie chcemy ćwiczyć sam na sam z trenerem personalnym, możemy wybrać np. treningi grupowe lub treningi dla firm.

Efekty treningu interwałowego

Trening interwałowy daje możliwość szybkiego spalania tkanki tłuszczowej w krótkim czasie. Wynika to z tego, że trening interwałowy bazuje na bardzo intensywnym wysiłku beztlenowym. Po skończonym wysiłku, nasz organizm potrzebuje większe ilości tlenu, aby odbudować zapasy glikogenu oraz zregenerować uszkodzone podczas treningu włókna mięśniowe. Pobór tlenu następuje z tłuszczu, a zatem nawet przez dobę po treningu nasz organizm cały czas spala tkankę tłuszczową, aby wytworzyć odpowiednią ilość tlenu. Inne zalety treningu interwałowego to m.in.:

  • znacznie polepszenie kondycji,

  • redukcja tkanki tłuszczowej obecnej w problematycznych częściach ciała (brzuch, biodra, uda),

  • zmniejszenie ryzyka chorób takich jak nadciśnienie, cukrzyca, otyłość.

Warto przekonać się o efektach treningu interwałowego na własnym ciele. Trening interwałowy stanowi świetną alternatywę dla treningów EMS pod względem wskaźnika skuteczności treningu w czasie.

Tagi:

Zostaw ocenę:

Ocena: 5.00/5 (1 glos(-ów))

Zamknij Power CampWięcej

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie!

Rozumiem