Zimno, które dodaje mocy - jak działa metoda Wima Hofa?

  • Data: 2019-11-26 10:37:33
  • Kategoria:
Zimno, które dodaje mocy - jak działa metoda Wima Hofa?

Nadludzka wytrzymałość na ekstremalne temperatury i pełna kontrola regulacji temperatury ciała. Brzmi jak opis umiejętności superbohatera lub legendarnego buddyjskiego mnicha. Okazuje się, że Człowiek Lodu jest Europejczykiem i chętnie dzieli się swoją wiedzą z wszystkimi, którzy chcą odkryć pełnię możliwości swojego ciała.

Kim jest Iceman?

Widzieliście może zdjęcia mężczyzny ćwiczącego w samych szortach na ośnieżonym szczycie Kilimandżaro? Nie jest to ani dzieło szaleńca, ani też dowcipnego grafika. To 60-letni, przesympatyczny holender Wim Hof, który od lat udowadnia, że nasze ciała nie potrzebują ochrony przed zimnem i są na nie odporniejsze, niż myślimy. Opracował on metodę treningu, która pozwala uzyskać zdolność adaptacji ciała w ekstremalnych temperaturach. Jej konsekwencją jest przede wszystkim zwiększona odporność organizmu, więcej energii i sił witalnych oraz szybka redukcja wagi.

Wśród jego uczniów są osoby, które w ten sposób złagodziły objawy lub wręcz wyleczyły się z chorób autoimmunologicznych. W jego imponującym dorobku jest aż 26 rekordów Guinessa, w tym ukończenie maratonu na kole podbiegunowym przy -20°C, dojście do wysokości niemal 7 km wysokości Mount Everestu, tylko w butach i krótkich spodenkach.

Na czym polega metoda Wima Hofa?

Wim Hof od wielu lat udowadnia, że nie musimy chronić naszych ciał przed zimnem, że ma ono zbawienny wpływ na zdrowie. Jak działa ta cudowna metoda? To trzy podstawowe składniki treningu: oddech, medytacja i zimno - adaptacja. Pachnie odrobinę szamaństwem, ale oparta jest na ugruntowanej wiedzy i wielu wiekach hartowania ciała chłodem. Jak mówią uczniowie Hofa: wystarczy mieć otwarty umysł i regularnie trenować, a efekty przyjdą same.

Ćwiczenia oddechowe – to stymulacja sympatycznego układu nerwowego i podwzgórza, które odpowiadają właśnie za termoregulację ciała. Polegają na sprowokowaniu organizmu do wyrzutu kortyzolu, a następnie zrównoważeniu poziomu tlenu i dwutlenku węgla w komórkach. Pod koniec sesji w organizmie wydzielana jest adrenalina i poczujemy niesamowity przypływ energii. Niektóre osoby początkujące mogą podczas treningu oddechowego doznawać niegroźnych omdleń.

Medytacja – pozostajesz sam na sam ze swoim umysłem. Chodzi o ogólne wyciszenie – robisz to tak, jak lubisz. Możesz np. zrobić kilka ćwiczeń rozciągających.

Zimno - adaptacja – musi przebiegać stopniowo. Zaczyna się od prysznica na zmianę ciepłego i zimnego. Potem zimne sesje stają się coraz dłuższe i w pewnym momencie całkowicie rezygnujesz z ciepłej wody. Każdy krok treningu będzie coraz odważniejszy, ale należy pamiętać, aby nie przekraczać na siłę własnych granic.

Jest to trudny i wymagający trening, ale jego efekty są warte tego wysiłku. Musisz pamiętać, aby upewnić się, czy nie masz żadnych przeciwwskazań lekarskich. Metoda Wima Hofa będzie bezpieczna i skuteczna tylko pod okiem wykwalifikowanego trenera.

Tagi:

Zostaw ocenę:

Ocena: 0/5 (0 glos(-ów))

Zamknij Power CampWięcej

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie!

Rozumiem